Bob Mighell V-Max építése Stanwoodból ( USA).
A végleges verzióval gurult be 2007. november 30-án a Cycle World Showra Seattleben.
A kísérletezést egy Honda Rebel 250-el kezdte, de nem volt megelégedve a gép erejével.
Az erõ problémáját úgy oldotta meg, hogy a Rebelt lecserélte egy V-Maxra.
Bob kicserélte a széria villát a saját dupla kerekû felfüggesztésére, mely lehetõvé teszi a motor döntését, akár egy hagyományos motoron.
Egy elsõ kerék tapadásában nem bízott meg, azonban kettõben igen.
Az öreg motoros – akinek a garázsában áll egy BMW GS, egy R 100 RS, plusz a dirt motorja – Mighell nagyon élvezi a motorozást az új futómûvel.
Öt évvel ezelõtt kezdett bele a felfüggesztés fejlesztésébe az öreg Hondával. Öt ezer mérföldnyi tesztkilométer bizonyította, hogy a dönthetõ koncepció mûködik.
A „ Tilting Motor Works” megszületett.
2007. novemberére a V-Max trike is elkészült.
Az egész elsõ futómûvet csavarkötésekkel lehet felszerelni a váz alsó részére és a motorblokk rögzítési pontjaira.
Az új villaszárakat a széria V-Max villahídjai fogják. Bob a kipufogórendszerhez és a motorhoz nem nyúlt, az maradt széria.
Az elsõ kerekek Yamaha GTS 1000-rõl származnak.
Bob alumíniumból hegesztett egy peremet a felni belsejére és Buell peremféktárcsákat rögzített hozzá. A fékhez ehhez illõ 6 dugattyús Buell féknyergeket választott. A féknyergek és a tárcsák azon kevés alkatrészek közül valók, melyek nem saját gyártmányúak.
Mighell rengeteget tesztelt, motorozott a V-Max-al mondja, de ez nem volt számára munka, örömét lelte benne. A sok munka meg is látszik a kifogástalan minõségû kidolgozáson.
A trike elkészítésének legnehezebb része a kerekek befejezése volt. Kemény diót jelentett az elsõ fékrendszer kialakítása, de jól sikerült, akár stopizni is lehet vele ( elsõ keréken gurulás ).
A motor súlypontja középre került, plusz a fékezésnél fellépõ erõk is a váz alsó részét terhelik a kormánynyak helyett.
Mighell a jövõben tervezi, hogy más népszerû modellekhez is gyártani fogja a futómûvet, mint pl.: Harley Dynahoz és Honda Gold Winghez.
Mindez mennyibe kerül?
10.000 $ felszereléssel együtt.