A váz tehát elkészült, minden a helyén volt - kivéve az egyik leglényegesebb összetevõt egy motorkerékpár esetében: a motorblokkot!
Az a blokk, amit kiszereltem ugyan rendesen mûködött, de a kettes sebességi fokozatban hallható ütemes kattogás nem sok jóval bíztatott. A motorhoz annak idején kaptam még egy blokkot - tulajdonképpen az volt az eredeti, gyári blokkja - de az sem volt tökéletes. Így az a megoldás tûnt a leginkább ésszerûnek - fõleg gazdaságossági megfontolásokból - hogy a két blokkból próbáljunk meg egyet csinálni és csak azt cserélni, amit feltétlenül szükséges, mert mindkettõben rossz.
Úgy gondoltam, az lesz a leghelyesebb, ha tapasztaltabb szakember segítségét kérem. Kérésemet megelõzte Simon Árpi, alias Szent barátom ajánlata, aki elmondta, hogy szívesen segít a dologban. Sajnos kicsit messze lakunk egymástól (Õ Budapesten én meg ugye itt Vasban), ezért a projekt kicsit húzódott. Egyik pesti utamon felvittem a blokkokat, amikbõl aztán Szent szakszerûen összehozott egy mûködõképeset, persze néhány új alkatrészt, csavart így is be kellett szereznünk. A lényeg azonban az, hogy végül is lett egy jó blokk!
Egyébként ezúton is szeretném megköszönni Szentnek és nagybátyjának, Viola Istvánnak az önzetlen segítséget, amivel hozzájárultak az ETZ-felújítási projektem sikeréhez!
Miután hazahoztam a motorblokkot, beszereltem a vázba, feltöltöttem olajjal, bekötöttem az elektromosságot, felerõsítettem a kipuffogó leömlõcsövét. Felszereltem a porlasztót, bekötöttem a gáz- és szivatóbovdent, kuplungbovdent. Feltöltöttem a tankot keverékkel és kitoltam az udvarra a gépállatot. Mit mondjak, kicsit izgultam. Szent elmondta, hogy mindent beállított a blokkon - kuplungot, gyújtást - de a puding próbája az evés, ahogy mondani szokták. Emelkedett pulzusszámmal nyitottam a benzincsapot, rúgtam egyet a berúgókaron, majd gyújtás és újabb rúgások. És a harmadik rúgásra felhangzott a jellegzetes dinn-dirinndinn-dinn-dirinndinn-dinn... És az égett olaj füstje... Micsoda öröm, micsoda boldogság!
Az elsõ próbaút nagyon felemelõ érzés volt. A saját magam által felújított motoron mehettem! Végre teljesen kész a felújítás! Lassan kezdhetek gondolkozni, hogy ezen a télen milyen motor restaurálásába kezdjek bele...