1939-et írunk. A második világháború elõszele már a levegõben van. A hadiipari létesítmények, repülõgép gyárak az ügynökök, kémek érdeklõdésének középpontjában állnak. E momentum miatt történhetett meg, hogy a de Havilland cég készülõ kétmotoros felderítõ, éjszakai vadász és bombázó gépének fejlesztési és építési munkálatait egy Londonhoz közeli farmra helyezzék át. „A tágas mezõk által övezett, pár házból és gazdasági melléképületeknek látszó hangárakból álló „fejlesztõközpontot” még akkor sem fedezték fel a németek, mikor közvetlenül felette repültek el. 1940 novemberében aztán egyetemes repüléstörténeti jelentõségûvé vált a Salisbury Hall nevû „farm”, ugyanis elvégezte elsõ repülését a brit repülõgépgyártás egyik legkiemelkedõbb alkotása, a de Havilland Mosquito prototípusa.”
A második világháború során számtalan bevetésen vettek részt, az utolsó bombázást 1945. májusában hajtották végre a megmaradt Luftwaffe repülõterek ellen.
1945. május 8-án az európai háború véget ért.
E rövid kis bevezetõ után nézzük a motort amely ezt a gépet a levegõbe emelte!
Rolls Royce Merlin12 hengeres V motor, 27.000 ccm, 1290 Le!
Az ember beleborzong a gondolatba is, pláne ha a videót is megnézi.
Ki mit õrízget ugye a garázsában? Van aki rozsdás Romettet, van aki ilyet. Ettõl színes a világ!
Joggal merül fel a kérdés, hogy mi módon kapcsolódik ez a motorozáshoz? Mindenkit megnyugtatok létjogosultsága van a blogomban!
1982! Felbomlik az ABBA, megjelenik Asimovtól Az Alapítvány pereme, iradalmi Nobel díjat kap Gabriel García Márquez és végül, de nem utolsó sorban megindul az Amerikai Egyesült Államokban a Knight Rider sorozat David Hasselhoff fõszereplésével!
Itthon is zajlik az élet.
1982. január 1-tõl évente egy alkalommal lehet nyugati országokba utazni. - Engedélyezik, hogy magánszemélyek is vállalhatnak taxizást, árufuvarozást és autómentést.
1982. február 12. - Átadják az 1978 óta épülõ Budapest Sportcsarnokot.
1982. április 15. - 25 százalékkal emelkednek az energiahordozók árai.
1982. április 18. - Megnyitják az ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkot.
1982. június 5. - Bûvöskocka-világbajnokságot rendeznek Budapesten.
1982. június 8-10. - A KGST XXXVI. ülésszaka Budapesten zajlik.
1982. július 16. - Csillebércen Béke és barátság elnevezésû nemzetközi úttörõtábor nyílik.
Eközben a világ egy távoli szegletében -ahonnan nézve a mi világunk távoli- él egy ember, egy ausztrál ember. A neve: Lucky Keizer. Foglalkozása gépészmérnök. Elhatározza, hogy épít egy V-twint. Mi is lehetne erre a legalkalmasabb donor? Talán egy Harley? Á kérem, ezt a lehetõséget meghagyja a fantáziátlan embereknek. Legyen akkor… Talán… Igen! Egy Rolls Royce Merlin! Persze megcsonkítva! Azért 27.000 ccm túl sok. Maradjunk inkább a sokkal ésszerûbb 5000 köbcentinél!
Lássuk a motort!
5000 ccm, V2, hengerenként 4 szelepes, víz és glycol hûtésû 70/30 % arányban, 2db Rochester karburátor gondoskodik az üzemanyag ellátásról, NOS rendszerrel ellátva.
Teljesítménye 500 Le, súlya 330 font. Nem tudom a pontos váltószámot, de kb. a fele, tehát 165 kg körül van. Ebben nincs benne a sebességváltó ami egyébként egy három sebességes Holden autóváltó sûrített levegõs mûködtetésûre átalakítva.
Szóval ez a blokk került bele a motorba.
A gép eleje Suzuki GS1100G. Hátulra egy Mickey Thompson Drag gumi került.
Szerintem nagyon vad gép lett!
Lássunk még egy érdekességet!
Maradjunk még a big twinneknél, de most kicsit közelebbi vizekre evezve csak Németországig kell gondolatban elrepülnünk. Nem véletlenül használom az „elrepülést”, hiszen mostani gépünk egyes alkatrészei is a repülõgépipar remekei!
Leonhardt motorja:
Leonhardt alapul egy 9 hengeres Rotec csillagmotor két hengerét választotta. Így 6728 ccm maradt csak neki. Az erõátvitel 3 sebességes váltón át történik. Benzin befecskendezéses 350 Le-s 2800-as fordulaton. A sûrítés 8,7:1. Legnagyobb nyomatékát 1900-as fordulaton adja le, mely 700 Nm. A motor teljes hossza 335 cm, száraz súlya 395 kg. A sebességet az elektronika 250 km/h-ban limitálja. Érdekes lenne ezen a gépen.Az abroncsok sem hétköznapiak, a sarki gumisnál nem nagyon fogok velük összefutni. Eredetileg a Boeing 767 papucsai.
Viszonyítási alapnak itt egy Guzzis kép:
Sajnos olyan kép nem volt amin a kész motor rajta lenne, de én hinni akarok Leonhardtnak!
Folytatása következik...