Dr. Harald Geiling. Fogorvos, motorbolt tulajdonos és motorépítõ mellesleg. Motorboltja a Rodrunner Bikeshop Mainzban található. Kawasaki kereskedésében sérült vázak javításával is foglalkozik.
V 8-as BMW-jén 4 évig dolgozott több mint 1000 munkaórát beleölve.
Tehát V8, benzin, 286 Le. Harald úgy vélte, hogy ilyen adatok mellett 2 sebességfokozat pont elég lesz, ha jól választja meg az áttételt.
Mivel a motor teherviselõ elemként funkcionál, így adta magát, hogy elõre és hátra is egy-egy segédvázat kellett készítenie.
A futómû elemeit Kawa kereskedõ révén a boltból szedte össze. A villa, lengõvilla, kormány, lámpa és a kerekek is Kawa gyártmányúak.
A hátsó kerék meghajtását fogasszíjjaloldotta meg.
A hûtés egy Volvo 340 hûtõjére hárul.
Adatok:
Motor: Széria BMW 740i, 3982 ccm, 10:1 sûrítésû, 286 Le 5800 ford./perc..
Forgatónyomatéka 400 Nm 4000 ford./perc.
Futómû, méretek: Acélcsõ hídváz
43 mm-es Kayaba fordított teleszkópvilla, hátul központi Kayaba rugóstag.
320 mm-es dupla tárcsák elõl, rajtuk 6 dugattyús féknyergekkel.
220 mm-es szimpla tárcsa hátul 2 dugattyús féknyergekkel.
Elõl 160-as, hátul 240-es gumik.
Tengelytáv: 2250 mm.
Tank: 24 l
Építési költsége 90.000 $
Harald következõ terve egy V6 Merci CDI diesel motoros gép!
HMS Drag
8 henger ugye nem rossz, de 12 azért mégis csak jobban hangzik. Így gondolták ezt a fiúk a Harry Motorrad Service-ben is mikor egy dragbike elkészítését vették a fejükbe. Választásuk a BMW E38 750il modell szívére esett.
Gyönyörû autó szerintem mellesleg.
Tehát megkaparintották a motort.
Ezt az erõforrást használták a Rolls Royce Silver Serraph modelljében is.
Teljesítményadatok: V12 5,5 liter, 322 Le.
1500-as fordulaton a motor már 400 Nm-es nyomatékot ad le, majd 3900-as fordulatnál leadja maximumot, 490 Nm-t!
N2O rendszerrel a teljesítmény 500 Le fölé növelhetõ.
Sajna mást nem találtam a géprõl, de a képek magukért beszélnek.
„Vájtuké”
Kisfiam, elszaladsz tejért? Persze, már alig vártam a kérdést. Leszaladok a közös tárolóba, elõtolom a veszõkosaras bringát, majd egy hanyag mozdulattal a fülemre teszem az ipari fülvédõt. Indítok. Na nem vagyok én olyan rosszul nevelt srác, hogy ezt a lépcsõházban tegyem, szépen kimegyek a ház elé, hogy mindenki jól lásson. Jelentõs sûvítés közepette megérkezem a tejdiszkontba és betolom a kannakasos bringák közé a sajátomat is. Alig negyed óra elteltével már otthon is vagyok. Ilyen géppel kérem öröm boltba járni! Abban azért nem vagyok 100%-ig biztos, hogy a szomszédok is ezen a véleményen vannak. :)
Az ember mióta lemászott fáról arra vágyott, hogy gázturbinás bringával száguldhasson. Ebben egészen biztos vagyok. Mikor elérte az evolúció ezen fokát, egy mutáció révén létrejött a gázturbinás motorkerékpár.
Az elsõ generáció nem volt még olyan sikeres, leginkább ködösítéses szúnyogírtási módszerével kereste meg a napi betevõt.
Aztán kivándorolt az USA-ba. Meg sem állt a Louisiana állami Franklinig. Ott Pedig megalapította a Marine Turbine Technologies ( MTT ) vállalatot.
Tudom régi, tudom, hogy aránylag ismert, de annyira beteg, olyan amerikai, hogy muszájróla írnom.
Y2K
Mikor elõször hallottam róla még 2000 szeptemberében õszintén ledöbbentem. Ez a mai napig tart, ha szóba kerül a motor. Ilyen gép csak a tengeren túl születhetett.
Az MTT azokat a turbinákat használja fel jármûvei építésekor melyeket a repülõgépekbõl, helikopterekbõl leselejteztek. Ezek általában még jó állapotú turbinák, viszont elérték azt a repülési óraszámot amin túl már nem lehet õket használni. Így kerülnek ezek leselejtezve a roncstelepre, majd onnan az MTT-hez. Az MTT csapata számtalan felhasználási területen alkalmazta már a turbinást meghajtást hajókon, mocsárjárókon vagy nagy teljesítményû tûzoltó szivattyúkon.
A kis szériás motor megépítésével Christian Travert ( MTT ) bízták meg.
A motor meghajtásához a Rolls Royce Allison 250-es turbinát választották, mely teljesen széria maradt, dízellel üzemel.
Egyébként elmegy benzinnel, alkohollal, de gázolajjal adja le a legnagyobb teljesítményét 286 Le-t hátsó keréken.
A gázturbinák mûködésérõl röviden:
A gép indítása olyan, mint egy helikopteré. Folyamatosan járatni kell az indítómotort mindaddig amíg a fordulatszám el nem éri a 20.000-et és beindul a folyamatos égés.
Nagyon vad!
Adatok:
RR. Allison 250-es turbina, hidraulikusan mûködtetett egytárcsás szárazkuplung, egysebességes váltó, lánchajtás.
Alumínium zártszelvény hídváz, 41 mm-es felfordított teleszkópvilla, központi rugóstag, elõl két 320 mm-es féktárcsa hatdugattyús féknyergekkel, hátul egy szimpla 320 mm-es tárcsa szintén hatdugattyús féknyereggel. Gumi elõl 120/70 ZR 17, hátul 200/50 ZR17.
Tengelytáv 1803 mm, tank 32 l.
286 Le 52.000 ford./perc turbinafordulatnál.
Az ára 150.000 $.
A cég honlapján ennyi van és én ezt hiszem el. Évente csak ötöt készítenek, ha valakinek kell siessen!
Van egy nagyon jó magyar nyelvû videó is itt.
A Youtube videómegosztón szintén lehet találni párat!
Száni
Folyt. köv.