Nem akarom borzolni senki idegrendszerét, de immáron második éve csinálom ezt a statisztikát. Mennyi pénzt is áldoz az ember a motorozásra? Érdekességként megosztom veletek.
Jelenlegi motorom Kawasaki ZR 7 S melynek szerencsére az együtt töltött 3 év alatt mûszaki gondja nem akadt, csupán a kopó alkatrészeket kellett cserélnem. A szervizperiódus 6000 km.
A szelephézagot 12000 km-ként szoktam beállíttatni karburátor szinkronnal és gyertya cserével egybe kötve.
Tavaly háromszor volt szervizelve melyek során minden alkalommal le lett cserélve az olaj és az olajszûrõ.
Két alkalommal a légszûrõt is cseréltettem, egyszer ki lett fújva. Két alkalommal a komplett gyertyagarnitúra is cserélve lett szelephézag és karbi szinkronizálás szintén történt, mivel úgy jött ki a tizenkétezres periódus.
Igazság szerint a karbi szinkron nem lett volna szükséges, de ha már ott volt megcsináltattam. Az utolsó szerviznél a vezérmûlánc és a szelepfedél tömítése is cserélve lett. Év közben a komplett lánc-lánckerék szett D.I.D láncra és JT lánckerékre lett cseréltetve.
Tavasszal a két papucs szintén csereérett volt, így azok Bridgeston BT 021 típusúak lettek.
Ezek persze szükségesek voltak a hosszú élettartam eléréséhez! Gondolok itt a saját és a motor élettartamára. Most nagyon patent a gép, várja a tavaszt. Lehet persze, hogy én jobban!
Összeszámoltam a kilométereket is természetesen. A Kawával tavaly 15274 örömteli kilométert tettünk meg együtt. Ez idõ alatt 46 alkalommal összesen 724,46 liter üzemanyagot tankoltam bele 199638 Ft értékben.
Elég sok pénz, de nem bánom. Van értelme télen buszozni, bringával járni, takarékoskodni nyárra. Nagyszerû embereket ismertem meg tavaly, akikkel sok szép helyre eljutottam és rengeteg élménnyel gazdagítottak! Olvasgattam a számlákon hol is tankoltam. Sok szép élmény jutott eszembe, többek között az utazó tücsköm is. Több tíz kilométeren át társam volt a mûszarfalon miközben ZZ-vel, Annával és Kornéllal túráztunk.
Nem is csoda, hogy fülig ér a szám!
Száni